Affinity Photo замена Photoshop
#1090811
Отправлено 17 Ноябрь 2016 - 12:17
Ждал ее как манну небесную, пару дней поюзал и как то остыл.
Программа мощнейшая , но ...
Естественно это мое личное мнение - волей неволей сравниваю с комплексом LR+Phoshop.
У любой программы два параметра :
1) уровень возможностей
2) сколько телодвижений нужно сделать чтобы достичь желаемого , проще говоря - удобство и дружественность интерфейса.
По результату обработки Affinity Photo примерно равно с LR+Phoshop,
а вот интерфейс раздут и логически не выстроен, чтобы найти нужную "крутку" на некоторые у меня уходили часы даже с хелпом .
т.е. интуитивно понятным не назовешь, ну и число кликов на любую операцию в два раз больше
#1090886
Отправлено 17 Ноябрь 2016 - 15:56
#1090891
Отправлено 17 Ноябрь 2016 - 16:00
https://affinity.ser...ideo-tutorials/
на мой взгляд, начинать нужно с них, потому что "методом тыка" эту прогу не осилишь
Сообщение изменено: panstas (17 Ноябрь 2016 - 16:01)
#1180122
Отправлено 20 Декабрь 2017 - 14:35
Системные требования - https://affinity.ser...em-requirements
Интересно, будет ли полезно иметь эту программу в дополнение к подписке на фотошоп? Или она полностью ее заменяет?
В любом случае, стоит попробовать, а там видно будет, невелики деньги.
#1180135
Отправлено 20 Декабрь 2017 - 15:38
Julysha (20 Декабрь 2017 - 14:35):
Системные требования - https://affinity.ser...em-requirements
Интересно, будет ли полезно иметь эту программу в дополнение к подписке на фотошоп? Или она полностью ее заменяет?
В любом случае, стоит попробовать, а там видно будет, невелики деньги.
попробовать можно бесплатно
Trial 10 дней
#1180158
Отправлено 20 Декабрь 2017 - 16:34
Версия под Окна.
Сообщение изменено: LiSSyaraS (20 Декабрь 2017 - 16:35)
#1180181
Отправлено 20 Декабрь 2017 - 18:06
LiSSyaraS (20 Декабрь 2017 - 16:34):
Версия под Окна.
Русский есть, но обучающие материалы на британском английском )
Сообщение изменено: LcL (20 Декабрь 2017 - 18:06)
#1181653
Отправлено 27 Декабрь 2017 - 15:25
1. Создаю обычный слой.
2. Выбираю нужную кисть из панели инструментов слева.
Начинаю работать с этой кистью и никакой реакции нет. Приходится удалять слой и работать с этими инструментами прямо на фоне.
Какие будут мнения.
Второй вопрос. Каким инструментом кроме клонирования можно удалять блики на лице ?
Спасибо за ответы.
#1181656
Отправлено 27 Декабрь 2017 - 15:37
NiKFM (27 Декабрь 2017 - 15:25):
1. Создаю обычный слой.
2. Выбираю нужную кисть из панели инструментов слева.
Начинаю работать с этой кистью и никакой реакции нет. Приходится удалять слой и работать с этими инструментами прямо на фоне.
Какие будут мнения.
Второй вопрос. Каким инструментом кроме клонирования можно удалять блики на лице ?
Спасибо за ответы.
Я конечно этот софт не пробовал - но непонятно зачем с кривым софтом пользоваться если после фотошопа то вообще жесть наверное. Другое дело финансы и все такое.. да и может вы деньги не зарабатывавете с фото тогда можно понять. Мне думается наши программеры еще ничего путного и не создали как впрочем и со всем остальным .. по простой причине--те кто что то стоют давно уже корпеют над забугорным софтом в тч тем же шопом...
Сообщение изменено: kalugamisha (27 Декабрь 2017 - 15:38)
#1181691
Отправлено 27 Декабрь 2017 - 17:01
kalugamisha (27 Декабрь 2017 - 15:37):
Вообще говоря, эту программу создали не российский программеры. Она изначально создавалась как графический софт для Apple, и только в этом году впервые появилась версия под Win. Вот что они пишут о своей истории. - https://affinity.serif.com/ru/about/
Цитата
Компания Serif занималась разработкой программного обеспечения для Windows в течение 20 лет, когда глава нашего отдела по вопросам развития Тони Брайтман (Tony Brightman) выступил с новой идеей.
Она состояла в том, чтобы разработать целый ряд новых профессиональных программ для работы с графикой. Уникальность этих будущих приложений заключалась в концепции, заложенной в их основу: они должны были быть созданы с нуля и ориентированы на рабочие нужды специалистов творческих профессий. Это означало отказ от всех кодов, написанных нами за многие годы, но Брайтман хотел создать нечто, что могло бы установить новый более высокий стандарт в области приложений для творческого дизайна. Его видение определило основные критерии, которым должны были соответствовать новые продукты.
Молниеносная скорость, обеспечиваемая, в частности, за счет использования всех новейших доступных процессоров и графических чипсетов.
Возможность осуществления ключевых операций редактирования фотографий, обработки векторной графикой и редакционно-издательских работ.
Использование одного и того же формата файлов во всех приложениях.
Оптимизация — использование концепции дизайна, ориентированного на пользователя, для упорядочивания пользовательского интерфейса в зависимости от ситуации использования.
Беззастенчивый профессионализм. Соответствие основным требованиям, таким как использование цветов CMYK и 16-битных цветов, должно быть заложено еще на начальном этапе разработки так, чтобы ни одна программа или что-либо еще не могло повлиять на эффективность рабочего процесса профессионального уровня.
По прошествии 5 лет с момента, когда было озвучено это первоначальное видение, появилось первое приложение из нового набора инструментов. Это стало началом Affinity.
Фотошоп фотошопом, но всегда полезно иметь запасной софт, не связанный с подпиской. За 45 евро такое можно себе позволить. В Аффинити используются те же инстументы, те же возможности и те же плагины, что и в Фотошопе. По этому пути сейчас идут многие производители, в том числе и Topaz Studio, он вообще бесплатный, платить приходится только за те инструменты, которые нужны в работе. Если бы фотошоп пошел по этому пути, было бы и гибче, и дешевле: выбираешь в меню набор инструментов, которые тебе нужны, и затем по тарифу оплачиваешь только их использование. При необходимости набор инструментов можно расширять, а от каких-то отказываться и вычеркивать из списка.
#1181708
Отправлено 27 Декабрь 2017 - 18:01
=======================================
Languages
English (US and UK)
German
French
Spanish
Portuguese (Brazilian)
Japanese
Italian
Chinese (Simplified)
New Russian
Solid Undo History
Instantly undo/redo over 8,000 History steps
Save History so you can undo steps later even on different computers
A seamless AutoSave protects against unexpected shutdown
Beautiful by Design
Built from the ground up for professional photographers
Full support for expanded gamut DCI-P3 displays in new retina iMacs
Uses Grand Central Dispatch, Core Graphics, and other great Mac tech
Benefit from a stylish and uncluttered interface
Professional
Professional colour spaces and profiles
Pro file formats like PSD supported
Modern camera RAW formats supported
Full set of 16-bit filters
Sub-pixel precision and pixel-perfect snapping
Customisable toolbars, keyboard shortcuts and panels
Apple Photos
Use Affinity Photo extensions in Apple Photos:
Retouching
Miniaturise
Monochrome
Liquify
Develop
Haze Removal
New Edit in Affinity Photo integration
No Subscription—Free to Try, One Price to Buy
No subscription charge! Designed for pros, priced for everyone
Buy easily through the Mac App Store
Updates available as we improve
RAW Image Processing
Dedicated RAW Editor with Split View
Adjust RAW files and other RGB layers in the Develop persona
See your adjustments alongside the original in real-time
Choose between Affinity Photo and Apple RAW processing engines
Adjustments and Lens Corrections
Exposure
Contrast
Clarity
Saturation
Vibrance
White Balance
Shadows
Highlights
Camera and Output Profiles
Spatial Lens Correction
Chromatic Aberration Reduction
Defringe
Remove Lens Vignette
Post Crop Vignette
Detail Refinement
Noise Reduction
Noise Addition
Curves
Black & White
Split Toning
Development Tools
Painted Overlays
Gradient Overlays
Tones Clipping overlay mode
White Balance Tool
Blemish Removal Tool
Red Eye Removal Tool
Crop and Straighten Tool
Pan and Zoom Tools
Detailed Image Information
Histogram displays levels and clipping
View clipped shadows and highlights in-image
Use Scopes to assess intensity
EXIF and other metadata supported
Fine detail for Focus metadata
Slick Workflow
Built-in History slider just for RAW edits
Save Snapshots to branch your edits
Save adjustment presets for use on other images
Continue into the Photo persona for full editing
Choose whether to automatically apply base corrections
Remove automatic tone curve and apply your own
Automatic lens correction and noise reduction
New Raw image rotation
Please visit our forum for the RAW support list
Image Editing and Retouch Tools
Live, Non-Destructive Editing
Live adjustment layers
Live filter layers
Live blend modes
Live gradients
Non-destructive layer resizing
Saveable selections
Live adjustments to smart Shapes
Layers and Masks
Advanced layer handling with unlimited layers
Lossless layer resizing
Nest layers into groups and groups within groups
Drag and drop to organise layers and adjustments
Clip layers by drag and drop
See live previews under nozzle when painting masks
Apply multiple masks and adjustments
Group masks and adjustments to form composites
Optionally move layers independently of their child layers or masks
Lock, hide, duplicate and merge layers
New Unlock all locked layers simultaneously
New Show all hidden layers simultaneously
Invert any layer type
New Auto-scroll jumps to selected layer content in Layers Panel
Quick Masks
Quickly and easily make masks from selections
View as overlay, transparency, black or white
Channels
View and edit image and layer channels
Work with image alpha
Make masks from channels
Create spare channels and greyscale channels
Create and add to selections based on channel data
Invert any channel
Per-channel blending options
Remove Unwanted Objects
Content-aware Inpainting Brush intelligently removes objects like magic
Retouch Tools
Dodge and Burn Brushes
Sponge and Smudge Brushes
Clone Tool (uses multiple global sources)
Healing Brush (uses multiple global sources)
Blemish Removal
Patch Tool
Red Eye Removal
Blur and Sharpen Brushes
Median Brush
Colour Replacement Brush
Paint Brush
Auto-adjust contrast, levels, colour and white balance
Frequency Separation
Frequency Separation built-in as a filter
Edit tone/colour and texture independently, retaining detail where needed
Advanced Filters
FFT Denoise is one of several noise removers
Effectively remove moiré patterns and other types of noise
Live Lighting filter gives on-screen light editing
Change lighting types, extents and add bump maps
Haze Removal includes impressive Distance slider
Apply Image using arbitrary channel equations
Custom equations-based distortion filter
Plug-ins
Use 64-bit Adobe® Photoshop® compatible plug-ins
Installed plug-ins are detected and checked for compatibility
LAB plugin support
Edit in 32-bit RGB documents
Support is growing, more plug-ins to be supported over time
High Dynamic Range (HDR) Editing
Merge bracketed exposures together to create 32-bit images
Unique Persona for Advanced Tone Mapping
Edit effortlessly in 32-bit unbounded colour format
Full OpenColorIO support
Maintain a true 32-bit lossless workflow and preview full tonal range
OpenEXR multi-channel import and export
Radiance import and export
Advanced Scaling and Resampling
Resize images or just the canvas
Anchor the canvas, change units, and maintain aspect ratio
Automatic scaling of mixed artwork for highest quality output
Lanczos 3, Bicubic, Bilinear and Nearest Neighbour resampling available
Pixel Art algorithms for pixel art upsampling
Live Image Stacks
Combine and auto-align multiple images
Noise reduction and clear moving subjects from scenes
Long exposure simulation and exposure blending
Creative ‘time-lapse’ and motion effects
Over 10 stack modes for very different results
Change stack operator settings in real time:
Mean
Median
Maximum
Minimum
Range
Mid-Range
Total
Standard Deviation
Variance
Skewness
Kurtosis
Entropy
Image Stitching
Automatically stitch RAW and other images into panoramas
Create vertical, horizontal and mixed vistas
Includes automatic colour and perspective correction
Panorama persona includes Inpainting and Crop tools
Stitching candidates found automatically in folders
ICC profiles supported
32-bit HDR support for high dynamic range stitching
Focus Merging
Blend images with multiple focus areas for greater depth of field
Create merged images with front-to-back sharpness
Easily retouch focus-merged results using clone sources
Live Projection
Pan and preview 360° images in real time
Project and edit equirectangular 360° images
Draw, project and edit multiple perspective planes
Project to 2D temporarily for edits, then reapply perspective
Automation with Macros and Batch Processing
Record and save actions as macros
Edit individual recorded steps and their parameters
Customize macro settings post recording
Import, export, and maintain a macro library
Run batch jobs for bulk processing & conversion of images
Apply macros in batch jobs for a seamless custom workflow
Selection Tools
Smart Selection brush
Flood Selection Tool (magic wand)
Freehand/Polygonal/Magnetic Selection Tool
Add/subtract/save/load selections
Select based on colour and tonal ranges
Alpha-based selections (Opaque/Transparent/Partial)
Refine Selections
Select fine detail like hair and fur with advanced refining
Set refinement border width, smoothness, mode, and feather size
Output refinement as a selection, mask, new layer, or new layer with mask
Crop and Straighten
Combined crop and straighten tool helps frame images
Constrain to original or other aspect ratios
Thirds grid, golden spiral and diagonals compositional overlays
Uncrop with ease
Darken areas outside crop area to aid composition
Straighten simply by dragging across an horizon
Perspective Tool
Live perspective editing—real time
Single- and dual-plane perspectives editing
Hide and show grids, autoclip layers
See before and after views side-by-side
Mesh Warp Tool
Real-time mesh warping of any layer
Easily add nodes and reshape the mesh
Fully edit nodes with familiar curve controls
Full Liquify Toolset
A dedicated Liquify persona
See deformations against a custom mesh
Push Forward and Push Left brush tools
Twirl and Turbulence brushes
Save and Clone meshes for efficiency
Alter warp intensity with a Reconstruct Mesh slider
Mesh and Mask editing tools
See a before and after live split-view
Use advanced brush controls for fine tuning warps
Built in History just for your Liquify steps
Advanced Histogram
View for whole image or selected channels
Limit histogram calculation to current layer or selection
See coarse Histogram for speed, click to refine
Advanced Gamma Blending
Editable RGB blend space gamma per object or layer
Apply multiple values in linear or non-linear blends
Set preferences for default values
Save custom coverage maps for reuse
Detailed Image Information
See detailed image and luminosity information in real-time
Monitor memory pressure and efficiency
Information displayed for all colour spaces
Switch between different scopes and histogram views
EXIF Metadata
View summary, full, and raw metadata
Get detailed Focus information in the Develop persona
EXIF and other XML-based data types supported
Brush Tools
Hard-edged Pixel Brush tool for retro art and fine UI painting
Full range of textured brush nozzles that work across brush tools
See below for full information about paint brushes and controls
Live Filters, Adjustments, and Effects
Live Adjustment Layers
Levels
White Balance
HSL
Recolour
Black and White
Brightness and Contrast
Posterise
Vibrance
Exposure
Shadows/Highlights
Threshold
Curves
Channel Mixer
Gradient Map
Selective Colour
Colour Balance
Invert
Soft Proof
3D LUT (3D Look Up Table for adjustments)
Lens Filter
Split Toning
Live Filter Layers
Gaussian Blur
Box Blur
Median Blur
Bilateral Blur
Motion Blur
Lens Blur
Elliptical Depth of Field
Tilt Shift Depth of Field
Field Blur
Diffuse Glow
Clarity
Unsharp Mask
High Pass
Ripple
Twirl
Spherical
Displace
Pinch/Punch
Lens Distortion
Perspective
Denoise
Add Noise
Diffuse
Dust & Scratches
Vignette
Defringe
Lighting
Shadows/Highlights
New Halftone
Non-Destructive Editing
Live, editable filters, adjustments, layer fx, and blend modes
See effects, blend modes and adjustments instantly, no lag
Apply to any image layer, group—even to vector art
Edit any time, make changes without using Undo
Edit blend modes per layer, per adjustment, per filter, object etc.
Act on client requests without costly reworking
Live Layer Effects
Gaussian Blur
Outer Shadow
Inner Shadow
Outer Glow
Inner Glow
Outline
3D
Bevel/Emboss
Colour Overlay
Gradient Overlay
Live Blend Modes
Normal
Darken
Darker Colour
Multiply
Colour Burn
Lighten
Lighter Colour
Screen
Colour Dodge
Add
Overlay
Soft Light
Hard Light
Vivid Light
Pin Light
Linear Light
Hard Mix
Difference
Exclusion
Subtract
Hue
Saturation
Luminosity
Colour
Average
Negation
Reflect
Glow
Contrast Negate
Erase
Colour
Professional Colour
True end-to-end CMYK
RGB, RGB Hex, LAB, CMYK and Greyscale colour models
ICC colour management profiles and conversion
Apple ColorSync™ adds monitor, printer and paper profiles
Seamlessly switch between colour modes on-the-fly
Copy Hex values to the clipboard
Use Pantone® colours
Set rendering intent
Work across colour mode boundaries with selected adjustments
End-to-end OpenColorIO (OCIO) workflows
16-bits per Channel Support
16-bits per channel modes for RGB/LAB/Greyscale spaces
16-bit versions of all filters included
Works on all supported hardware, no limitations
Advanced Rendering
Live split-screen before/after views for adjustments and Develop persona
Live wireframe, pixel, and retina/high DPI pixel previews
Custom per-object gamma blending
Smart Colour Picker
Dedicated Tool for Photo Persona
Accurately pick colour using a magnifier over any part of your display
Point or colour averaged sampling
Sample from current or all layers
Grab in the source colour space including CMYK, RGB and LAB colour
Simple panel-based Colour Picker as alternative
Palettes and Swatches
Use colours and palettes based on all the available colour models
Automatically create palettes based on document colours
Import Adobe® Swatch Exchange (.ase) files
Display palettes created in other apps using Apple system Colour Palettes
Use the OS X system colour picker
Create complementary, analogous and other colour chords
Built in swatches for colours, greys and gradients
Generate palette from any image
Global Colours
Update objects in your document when their base colour changes
Tint levels are retained when base colour updates
Use as solid colours or in gradients
System Requirements
OS X/macOS System Requirements
Hardware
Mac Pro, iMac, MacBook, MacBook Pro, MacBook Air, Mac Mini
Processor
Intel 64-bit Core 2 Duo or better (from 2007)
Memory
2GB RAM minimum
OS X
Mac OS X 10.7.5, 10.8, 10.9, 10.10, and 10.11
Lion, Mountain Lion, Mavericks, Yosemite, and El Capitan
macOS
10.12 Sierra, 10.13 High Sierra
Hard Disk
1.07GB of available space; more during installation
Cannot be installed on removable flash storage or a volume with a case-sensitive file system
Additional space is required to edit images
Display
1280x768 display size or better
Supports regular, retina, and expanded gamut DCI-P3 displays
Input Devices
Pressure-sensitive graphics tablet and pen
Force Touch and regular Trackpad
Mac keyboards
Touch Bar
Magic Trackpad and Magic Trackpad 2
Magic Mouse and Magic Mouse 2
Generic multi-button and wheel mouse
Dictation offered by macOS
Optional Hardware
DSLR or other camera
Scanner supported by OS X
Optimisations
Grand Central Dispatch for multiprocessor, multi-core systems
Quartz Extreme Core Graphics and OpenGL hardware acceleration
New Metal view acceleration (optimised for macOS High Sierra and above)
New User-configurable preferences setting for toggling software/OpenGL/Metal acceleration
Optionally force use of on-board graphics to save power where applicable
Share with other apps and backup to iCloud
App Nap
Full Screen
Split Screen (El Capitan only)
Windows System Requirements
Hardware
Windows-based PC with mouse or equivalent input device. DirectX 10-compatible Graphics Cards and above.
Memory
2GB RAM (4GB RAM recommended)
Hard Disk
670MB of available space; more during installation
Operating systems (64 bit)
Windows® 10
Windows® 8.x
Windows® 7 (Service Pack 1; Aero enabled)
Display
1280x768 display size or better
Technology and Input Devices
DirectX 11 and Direct 2D rendering with Windows Advanced Rasterization Platform (WARP) fallback
Hardware accelerated for smooth panning/zooming and rendering
Optimised for Surface Pro 3, Surface Pro 4 and Surface Book (including support for detachable screen)
New Surface Studio with Surface Pen/Surface Dial
Gesture, Pen, and Touch Screen input support
Generic multi-button and wheel mouse
Wacom (and other WinTab devices) support
Uses Microsoft Concurrency Runtime to fully utilise/scale across modern CPUs
High DPI support across multiple monitors
Optional Hardware
DSLR or other camera
Scanner supported by Windows
#1181713
Отправлено 27 Декабрь 2017 - 18:26
NiKFM (27 Декабрь 2017 - 15:25):
1. Создаю обычный слой.
2. Выбираю нужную кисть из панели инструментов слева.
Начинаю работать с этой кистью и никакой реакции нет. Приходится удалять слой и работать с этими инструментами прямо на фоне.
Какие будут мнения.
Второй вопрос. Каким инструментом кроме клонирования можно удалять блики на лице ?
Спасибо за ответы.
Лучше пудрой на съемке
Все работает. Может, дело в настройках инструмента? Либо вы выбираете и работаете на слое, который закрыт другим слоем, и просто не видите результат.
screen.png
kalugamisha (27 Декабрь 2017 - 15:37):
Если не пробовали, попробуйте - 10 дней бесплатный триал
Я тоже поначалу скептически относился, но в итоге был приятно удивлен. PS, конечно, круче, но Affinity Photo для моих задач вполне подходит А если не видно разницы - зачем платить больше?
И, да, софт британский.
Сообщение изменено: LcL (27 Декабрь 2017 - 18:27)
#1182068
Отправлено 29 Декабрь 2017 - 01:22
Меня очень волновали две вещи:
1. установятся ли плагины, которыми я прользуюсь в фотошопе.
2. Насколько хорош и гибок конвертер, какой цвет он дает по дефолту.
С конвертером так и не поняла, цвет так себе, но бывает и хуже (возможно, я выбрала неудачный пример в качестве подопытного кролика, но обычно именно такие сложные картинки и конвертирую). Интрументов для работы с цветом у конвертера нет (только насыщенность и ББ). Локальные коррекции есть (кисть и градиент), но после их использования почему-то никак не вернуться к редактированию в базовых настройках. Работает раз в пять задумчивее, чем тот же Лайтрум, С1 или ДхО (я имею в виду реакцию на использование инструментов, если картинка открыта на 100%).
А вот с плагинами вышло как-то совсем непонятно. У меня все плагины лицензинные и свежие, но Афинити признала только два из них (два из коллекции NikSoftware). Про остальные написала, что Unknown. Однако там есть такая опция: позволить использовать неизвестные плагины. Предполагаю, что неспроста, скорее всего, непринятие плагинов - давний и распространенный глюк.
После этого основная часть из них поставилась и даже открылась в Фильтрах
Правда, не все из них оказались работающими. При попытке открыть плагины от ДхО (ViewPoint 3, filmPack5) Аффинити просто слетает и закрывается.
Обиднее всего за Вивейзу, мой основной рабочий плагин, в котором можно локально подправить картинку. Такое впечатление, что для нее не работает CMS, картинка открывается с какими-то марсианскими цветами
Тогда как в фотошопе у нее всё в порядке с цветом
Это удивительно, поскольку в остальных плагинах из этой коллекции с цветом всё нормально. Кстати, Топазовские плагины тоже работают нормально. Imagenomic и Neat Image тоже штатно работают.
Не установились оба ресайзера - C3C и Photozoom Benvista. Собственный ресайзер у Афинити есть, но я им не полностью довольна: уменьшить картинку на 30-50% удается, а если нужно подготавливать качественный и небольшой ресайз для галереи, то уже получается каша.
Еще из неприятного: ни в одном иснтументе нет функции preview, то есть результат видишь уже после применения инстумента, и если он не поравился, то придется откатываться назад по истории, История реализована то ли непривычно, то ли неудобно по сравнению с историей ФШ. Экшены называются макросами (случайно в каком-то видео подсмотрела), и их тоже можно создавать и записывать. Но как-то странно.
Это пока о том, что не понравилось.В остальном - очень приятное впечатление: у Аффинити есть много возможностей, которых нет у Фотошопа (например, можно брать образец цвета в любой части экрана и интерфейса, даже там, где отсутствует окно Аффинити). Интерфейс достаточно логичный, управление понятное и во многом напоминает фотошоп, но потребуется изрядное время на изучение и привыкание, чтобы быть в программой на ТЫ.
В интернете имеется масса обучающего и справочного материала, правда, в основном на английском
С другой стороны, 45 евро за такой продукт - это почти даром. Дареному коню в зубы не смотрят И программа развивается, наверняка исправят косяки и допишут новые возможности.
ЗЫ У меня вопрос к тем, кто уже работает на Аффинити: как ведет себя Вивейза, с каким цветом открывается?
Я завтра попробую поставить версию для Мака, у нее стаж больше, программа писалась под Мак, на нем у нее намного больше функций и возможностей, может быть, и косяков нет.
Покупать или нет - сложный вопрос. В таком виде, как сейчас, вряд ли она удобнее Фотошопа. Даже наверняка скажу, что нет. Поэтому купить, чтобы было, может быть, долежит до лучших времен. В любом случае, подписка на Фотошоп актуальна и надолго. А пока от Аффинити у меня впечатление такое: продукт очень перспективный и интересный, но пока сыроватый.
#1182089
Отправлено 29 Декабрь 2017 - 07:38
Julysha (29 Декабрь 2017 - 01:22):
С конвертером так и не поняла, цвет так себе, но бывает и хуже (возможно, я выбрала неудачный пример в качестве подопытного кролика, но обычно именно такие сложные картинки и конвертирую). Интрументов для работы с цветом у конвертера нет (только насыщенность и ББ). Локальные коррекции есть (кисть и градиент), но после их использования почему-то никак не вернуться к редактированию в базовых настройках.
...
Если речь о том, чтобы редактировать не только выделенные кистью области, то вернуться можно. Где-то в уголке есть выбор "слоя", для которого применяются настройки. Я тоже долго в первый раз искал.
Julysha (29 Декабрь 2017 - 01:22):
Покупать или нет - сложный вопрос. В таком виде, как сейчас, вряд ли она удобнее Фотошопа. Даже наверняка скажу, что нет. Поэтому купить, чтобы было, может быть, долежит до лучших времен. В любом случае, подписка на Фотошоп актуальна и надолго. А пока от Аффинити у меня впечатление такое: продукт очень перспективный и интересный, но пока сыроватый.
Да. Есть "точки роста", но сыроватым я бы его не назвал По-моему, закоченный рабочий продукт. Просто не надо его сравнивать с фотошопом в части полной замены - заменить его на 100% по всем возможностям он не сможет. Однако, тем, кто использует ограниченный набор возможностей фотошопа, может стать хорошей альтернативой (как мне).
По поводу "купить, чтобы было, может быть, долежит до лучших времен", думаю, не лучший вариант. Наверняка, за обновление до новой версии потребуют доплатить или покупать новую версию снова.
У меня так получилось с Corel Aftershot Pro: купил версию 1.1, перестал пользоваться. Версию 2.0 пропустил. Вышла версия 3.0 - сделать апгрейд с 1.1. до 3.0 со скидкой уже нельзя. Только покупать 3.0 с нуля...
Сообщение изменено: LcL (29 Декабрь 2017 - 07:41)
#1182096
Отправлено 29 Декабрь 2017 - 08:34
Сообщить об этой теме:
Название темы | Автор | Статистика | Последнее сообщение | |
---|---|---|---|---|
Pinned
Photoshop CC
Радость творчества или чертово рабство |
Константин Сухов |
|
|
|
Photoshop 2020, вопрос про удаление маски | Sergey86 |
|
|
|
Photo Folder
Утилита для быстрой организации папок |
Lensman |
|
|
|
PhotoShop CS6 не видит все шрифты | boroda22 |
|
|
|
Affinity Photo iPad
анонсирована разработка приложения для ipad |
zebra79 |
|
|